۰ تا ۱۰۰ بازاریابی محتوا | آموزش کامل تولید محتوای جذاب

آموزش بازاریابی محتوا

آموزش بازاریابی محتوا

از بازاریابی محتوا استفاده کنید تا بدون پرداخت هزینه‌ای برای تبلیغات،

برای خود کسب و کاری چند میلیارد تومانی راه اندازی کنید.

بازاریابی محتوا جز اصلی ترین استراتژی های کلیدی در هر کسب و کاریه به ویژه در فضای آنلاین. حتی شکی نیست که با استفاده از بازاریابی و تولید محتوا و بدون صرف هزینه ای می‌توانید کسب و کارتون رو رونق بدید. در این مقاله از اکثر راه کار های بازاریابی محتوا، روش های تولید و انتشار محتوا و … رو توضیح خواهیم داد که یاد بگیرید در کمترین زمان ممکن کسب و کارتون رو برند سازی کنید.

حقیقتا در اوایل شروع هر استارت آپ یا کسب و کار اینترنتی چه در وبسایت یا اینستاگرام مدیران از پس هزینه های تبلیغات برنمی‌آیند و تنها راه چاره استفاده از بازاریابی محتوا است. ما بازاریابی محتوا رو آغار میکنیم چون تنها راه برای توسعه و رشد کسب و کارمان است. بنابراین نوشتن یک مطلب در سایت یا ارسال پست و استوری در اینستاگرام برای ما هزینه ای ندارد. اما باید توجه کرد نمیشود هر محتوایی را تولید کرد، باید محتوایی رو تولید کنید که بتوانید مشکلات دیگران را حل کند یا به آن ها ارزش اضافه کند.

به ایجاد محتوای متوسط هیچ امتیازی داده نمی‌شود، فقط در مورد محصول کسب و کارتان ننویسید،

محتوایتان باید آموزشی بوده و مشکلی را حل کند.

نوشتن محتوا یک مکالمه دو طرفه است، نه فقط یک سخنرانی صرف خودتان باشید و طوری وانمود کنید که انگار با مردم همراه خواهید بود. به دور از هر گونه خود خواهی به مشتریان خود کمک کنید و به آن ها آموزش دهید. تولید محتوا تنها برای کسب رتبه بهتر در گوگل یا گرفتن سهم بیشتر مانند انجام یک تمرین بیهوده است و نتیجه‌ی زیادی برای شما به وجود نمی‌آورد.

شما خوش شانسید !

اگر فقط یک نسل قبل تر به دنیا اومده بودیم و بهتون گفته میشد روشی وجود داره که با اون می‌تونید کسب و کار چند میلیارد تومانی خودتون رو بدون پرداخت حتی یک ریال برای تبلیغات راه اندازی کنید، مثل بقیه افراد مطمعنا بنده رو دیوانه خطاب میکردید. به هر حال قدرتمند ترین و باارزش ترین روش تبلیغات در نوک انگشت شما قرا دارد و برای همیشه به صورت رایگان در اختیار شماست.

مطمعنا با خوتون میگید که تولید محتوا ساده‌تر از همیشه است، اما به هر حال رقابت هم بیشتر شده است. به سه یا چهار تا بهترین رقبای خودتون توجه کنید و ببینید با چه سطحی از کیفیت محتوا تولید و منتشر می‌کنند. اگر محتوای رقبای خود را بررسی کردید و کیفیت آن ها مطلوب نبود بهترین فرصت برای شما ایجاد شده که با تولید محتوای حرفه‌ای و جذاب از رقبای خود پیشی بگیرید.

کیفیت مهم‌تر از کمیت است.

کیفیت محتوا

کیفیت محتوا

زمانی که بازاریابی محتوا رو شروع می‌کنیم شاید در اوایل محتوای خوبی رو منتشر کنیم اما در گذشت زمان به صورت کور کورانه رفتار میکنیم و به دنبال جمله هر روز بنویس هستیم. چرا که بعد از مدتی خسته خواهیم شد و بر روی تعداد محتوا تمرکز خواهیم کرد تا کیفیت محتوا. مطمعن باشید اگر با این روش و ذهنیت برای کسب و کار خود تولید محتوا کنید حدودا تا ۹۰ درصد این محتوا ها چندان مورد توجه کاربران نخواهند بود. پس چه راه حلی وجود دارد که محتوای با کیفیت تری تولید کرد ؟

در بعضی مواقع یا مجبور هستیم که عاشق تولید محتوا باشیم یا واقعا به کمک کردن به دیگران علاقه مند هستیم. اما نباید خودمان را بر اساس مقدار محتوای تولیدی بسنجیم، باید بر اساس جذابیتی که محتوا ایجاد می‌کند خودمان را انالیز کنیم. اگر شما هم (کمیت برایتان مهم است نه کیفیت) همین الان بازاریابی محتوایی خود را متوقف کنید چون فایده ای ندارد و فقط وقت تلف کردن است.

یک محتوای جذاب از صد محتوای غیر قابل توجه باارزش تر است.

چگونه با بازاریابی محتوا یک کسب و کار راه اندازی کنیم ؟

کسب درآمد از بازاریابی محتوا

کسب درآمد از بازاریابی محتوا

بیاید اول یک تعریف ساده و جالب در مورد بازاریابی محتوا رو بهتون بگم که باید حتما بدونید :

بازاریابی محتوا عبارت است از انتشار چیزی جالب که باعث جلب توجه و اعتماد سازی در مورد یک کسب و کار می‌شود.

همین! آسونه مگه نه ؟

برای شرکت های برند و محبوب صد ها نفر در استودیو های فیلم سازی با هزینه های میلیون دلاری در حال ساخت محتوا های جذاب و انتشار رایگان آن هستند و برای دیگر کسب و کار های کوچک ساخت یک وبلاگ و تولید محتوا در سایت و اینستاگرام می‌باشد. اما مهم ترین فاکتور در تعریف بازاریابی محتوا توجه و اعتماد اند.

شما وبلاگ نویس هستید یا بازاریاب محتوا ؟

قبل از این این مورد رو خیلی کوتاه توضیح بدم یه خبر بد دارم براتون، روزانه افراد و کسب و کار های زیادی به ما ایمیل میزنند که نظر های مردمی مارو ناامید کرده چرا که به نظرت اکثریت اون ها بازاریابی محتوای ما جواب بده نیست و نمیدونیم چی کار کنیم. صرف نظر از همه شکست هایی که خودم خوردم جواب این سوال رو در یک پرسش میتونم بدم:

اگر قرار بود از شما بپرسم مهم‌ترین کار در بازاریابی محتوا چیست چه جوابی به من می‌دادید؟

گفتید تولید محتوا یا وبلاگ نویسی ؟

اگر جوابتون این دو باشد، پس همان اشتباهی را مرتکب شدید که بیشتر بازاریاب های محتوا شکست خورده مرتکب می‌شوند. در حقیقت شما خودتان را یک تولید محتوا یا یک وبلاگ نویس دیدید نه یک بازاریاب. شما تصور کردید شغلتان تولید محتواست، در حالی که شغل شما حقیقتا بازاریابی برای یک کسب و کار است.

شما به محتوایی عالی نیاز دارید که بتونید توجه مخاطبانتون رو جلب نموده و اعتماد‌سازی کنید. تولید محتوای عالی به تنهای کافی نیست، چرا که بدون یک کسب و کار عالی، شما توجه را به سمت چیزی جلب می‌کنید که از کار افتاده است (و یا اصلا وجود ندارد.) نهایتا باید ارتباط منطقی بین این دو فاکتور (یعنی محتوای عالی و کسب و کار عالی) برقرار باشد. این ارتباط رو منطق پولسازی نام گذاری می‌کنیم که در ادامه تا جای ممکن در موردش صحبت خواهیم کرد.

منطق پولسازی تولید محتوا و کسب و کار

بعضی مواقع بازاریابی محتوا هم شکست خواهد خورد چرا که کسب و کار اساسا شکست خورده است. در بقیه اوقات بازاریابی محتوا شکست می‌خورد به دلیل اینکه محتوا به اندازه کافی خوب نیست. در عین حال بازاریابی محتوا ممکن است شکست بخورد حتی اگر کسب و کار و محتوا هر دو خوب به نظر برسند. این حالت تنها زمانی اتفاق می‌افتد که راهبرد کسب و کار از منطق پولسازی ضعیفی برخوردار است و هیچ ارتباط منطقی بین محتوا و کسب و کار وجود نداشته باشد.

ساده‌ترین راه برای فهمیدن اینکه منطق پولسازی (در یک کسب و کار) لحاظ شده یا نه، توجه به این سوال است: آیا منطقی است که کسی از این محتوا استفاده کرده و و به واسطه آن به مشتری تبدیل شود ؟

باید رابطه‌ای منطقی میان محتوایتان، مخاطبانتان و هر چیزی که به فروش می‌رسانید وجود داشته باشد. درصد مناسبی از مخاطبانتان باید مشتریان بالقوه باشند یا به صورت بالقوه دیگر مشتریان را به سمت خدمات شما هدایت کنند. اگر این کار را نکنند، منطق پولسازی ایراد دارد.

توسل به ایمان در بازاریابی محتوا

تا اینجای کار متوجه شدیم چه موارد باعث شکست بازاریابی محتوای ما خواهد شد. الان درک می‌کنید که به محتوای عالی، یک کسب و کار عالی و یک رابطه منطقی بین آنها نیازمندیم. اکثر مردم صبر و طاقت پشتیبانی از چیزی که نتیجه آنی و لحظه ای نداشته باشد رو ندارند.

بازاریابی محتوا به طور کلی یک استراتژی بلند مدت است و اکثرا کسب و کار های محبوب و موفق در درجه اول ماه ها و سال ها محتوای جذاب تولید می‌کنند قبل از اینکه توجه چندانی را به خود جلب کنند. چند دلیل برای این موضوع وجود دارد که چرا این کسب و کار ها موفق می‌شود :

۱)  بازاریابی محتوا یعنی ایجاد اعتماد، و شما نمی‌توانید یک شبه اعتمادسازی کنید. اعتماد در فضای آنلاین امروزه سخت و حیاتی است. مردم برای خواندن به اشتراک گذاشتن وبسایت های جدید عجله ای ندارند. شما باید در طول زمان اعتماد آن ها را جلب کنید و این کار فقط با ساخت پایدار محتوا امکان پذیر است مگر شما سرمایه های زیادی برای تبلیغات داشته باشید یا یک کارآفرین شناخته شده باشید.

۲)  جا افتادن بعضی کسب و کار ها زمان بر است. به عنوان مثال خود گوگل وبسایت های قدیمی تر با لینک ها و محتوای بیشتر را ترجیح می‌دهد. زمانی زیادی می‌برد تا در حوزه آنلاین تبدیل به برندی موفق و با ارزش شوید و در طول این مسیر مطمعنا آزمون خطا و تجربه های زیادی هم کسب می‌کنید

۳)  محتوای خوب، خود محتوای خوب تولید می‌کند. ایجاد ارتباط در بین پست های سایت و محتوای اینستاگرام بسیار مهم است. اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که این قابلیت را داشته باشد که به دیگر افراد نیز توسط کاربران به اشتراک قرار بگیرد مطمعنا موفق شده اید. اما باید تولید محتوا را شروع کنید حتی اگر کامل نیستید.

اصول بازاریابی محتوا

اصول بازاریابی محتوا

اصول بازاریابی محتوا

در ادامه تلاش می‌کنیم که به شما در تولید محتوایی باکیفیت که بتواند جلب توجه و اعتمادسازی کرده و بین شما و رقبایتان تمایز ایجاد کند صحبت خواهیم کرد. در تولید محتوایی عالی موارد هستند که غیرقابل مذاکره اند، به همین دلیل داشتن یک برنامه ریزی یا استراتژی محتوا اولین گام برای موفقیت است. به یاد داشته باشید که قرار نیست هر محتوایی را تولید و به سرعت منتشر کنید، بلکه باید این کار را هدفمند انجام بدهید. با توجه به نکات زیر می‌توانید یک استراتژی محتوایی عالی برای کسب و کارتان طراحی کنید :

  • نگرش : هدف وبلاگ یا پیج اینستاگرام شما بعد از رسیدن به بالاترین حد پتانسیل خود چیست ؟
  • ارزش ها : ارزش های کلیدی محتوای شما دقیقا چیست ؟ آیا این امکان وجود دارد که ارزش های کلیدی خود را به مرور اصلاح کنید.
  • الهامات : در کجا به دنبال الهامات (طراحی، محتوا، ویدیو و پادکست های ضبط شده و …) می‌گردید
  • استراتژی کلی : آیا تعریف سطح بالایی از استراتژی کلی در پس وبلاگ یا اینستاگرام خود دارید ؟ تمام توان خود را بگزارید تا به چنین تعریفی برسید.
  • جوامع هدف : برای چه گروهی هایی از مردم محتوا تولید می‌کنید ؟
  • تفاوت ها : محتوای وبسایت شما یا پیج اینستاگرامتان چه تفاوتی با دیگر وبسایت یا پیج های اینستاگرام دارد ؟
  • معیار ها : چگونه متوجه خواهید شد که محتوای شما موفق بوده است ؟ می‌توانید از سه معیار کلیدی تعداد اشتراک گذاری، نظرات و بازدید این مورد را متوجه شوید.
  • مشتریان مشتاق و دعوت به همکاری : از چه راهکار هایی برای ترغیب مردم به همکاری با شما استفاده می‌کنید ؟

بازاریابی محتوا یک استراتژی دراز مدت است، نه یک تکنیک بازاریابی با پاسخ مستقیم.

برای چه کسی محتوا ایجاد می‌کنید ؟

شما صاحب یک کسب و کار هستید و قصد دارید آن را رونق دهید و مایلید در این مسیر از محتوا استفاده کنید. تولید محتوایتان باید هدفمند باشد، زیرا هدف نهایی آن ثبت نام مشتریان است. این بدان معنا نیست که انتظار داشته باشید که مطالب های موجود در کسب و کارتان مستقیما به مشتری تبدیل شود. همان طور که گفتیم بازاریابی محتوا یک استراتژی بلند مدت است.

راه بهتری که باعث می‌شود نتیجه بهتری در تولید محتوا ببینید انتخاب یک جامعه یا دسته بندی برای شروع است. شما نیازی نیست در اوایل شروع تمام دسته بندی های کسب و کار خود را در وبسایت یا پیج اینستاگرام خود قرار دهید. این موضوع بدون شک باعث شکست شما می‌شود. به این دلیل که رقبای شما مدت زمان زیادی است که فعالیت دارند و اگر شما بخواهید به سرعت وارد تمامی دسته بندی های کسب و کار خود شوید و برای تمامی موضوعات خود محتوا تولید کنید در اوایل نتیجه ای احتمالا نخواهید دید.

پیشنهاد می‌کنیم حتما به صورت تخصصی با یک موضوع فعالیت خود را شروع کنید و بعد جذب کاربران جدید و مشتریان پله پله وارد موضوعات دیگر شوید. برای مثال میتوان دیجی کالا را نام زد، فرضا شما قصد دارید گوشی های هوشمند به فروش برسانید و کسب و کار شما می‌تواند اکثر برند های محبوب مانند اپل، سامسونگ یا هواوی و … را ساپورت کند. شما به جای اینکه تمرکز خود را بر روی تمامی این برند ها برای محتوا می‌توانید با دسته بندی اپل یا هواوی محتوا های خود را به صورت تخصصی شروع کنید.

توقع نداشته باشید که لزوما هر بخش از محتوا برای شما بازگشت به همراه داشته باشد. تا جایی که می‌توانید برای بیشتر افراد حاضر در جامعه هدف خود ارزش ایجاد کنید. تا جای ممکن پست های مفید منتشر کنید، محتوایی بسازید که افراد واقعا با آن ارتباط برقرار کنند، و در صورت امکان، چشم انداز منحصر به فردی ارائه کنید که تا کنون کسی با آن مواجعه نشده باشد.

چه افرادی جامعه شما را تشکل می‌دهند ؟ چگونه می‌توانید به آن ها کمک کنید ؟ در این مورد خوب فکر کنید و آن را در استراتژی محتوای خود اضافه کنید.

استراتژی محتوا

بیایید شروع کنیم به تولید محتوای با کیفیت

اگر محتوای باکیفیت نباشد، توجه مردم جلب کسب و کار شما نخواهد شد. و نهایتا از کسب و کارتان سود قابل توجهی عایدتان نخواهد شد. صرف نظر از استارت آپ و کسب و کار های شکست خورده و یا هنوز راه اندازی نشده، محتوای بی‌کیفیت یکی دیگر از دلایل اصلی شکست در بازاریابی محتواست.

محتوای عالی چیزی است که شما برای مخاطبانتان تولید می‌کنید تا نظرشان را جلب کرده و آن ها را تشویق به استفاده و اشتراک گذاری آن کند.

محتوای عالی زمانی نتیجه می‌دهد که مردم با آن تعامل داشته باشند، درباره اش نظر بدهند و به اشتراک بگذارند. فقط تولید حجم زیادی از محتوا کافی نیست. اینکه فقط میزان بازدید از صفحات شما بالا برود نیز باز هم کافی نیست. اگر مردم واقعا به شکل معنی داری با محتوا ارتباط برقرار نمی‌کنند، پس محتوای تولید شده عالی نیست.

محتوای عالی افراد را به خودش جلب می‌کند. این موضوع به طور ویژه‌ای با اینکه چطور رقبای شما برای جلب توجه مخاطبان با شما رقابت می‌کنند در ارتباط است. بازاریابی محتوا عموما شبیه کسب و کار است. هیچ نقشه راه از قبل تعیین شده‌ای در بازاریابی و تولید محتوا وجود ندارد مگر انجام کاری بهتر از رقبا. قضیه به همین سادگی است دوستان، محتوای ضعیف هرگز نمی‌تواند نتیجه مطلوبی در پی داشته باشید.

۵ روش برای تولید محتوای عالی

روش های تولید محتوا

روش های تولید محتوا

همون طور که تا اینجای کار متوجه شدید فقدان کیفیت یکی از دلایل اصلی شکست محتواست، سوالی که همیشه باید از خودتون بپرسید اینه که آیا محتوای من واقعا خوب است ؟ با گذشت زمان آزمون و خطا های زیادی را پشت سر میگذارید و یادمی‌گیرید چطور یک محتوای جذاب و کاربر پسند تولید کنید. برای درک این تجربه باید زمان بگذارید اما در ادامه می‌توانید از چند روشی که سال ها تجربه افراد موفق در این حوزه بوده است رو مشاهده کنید:

۱)  محتوا نباید کسل کننده باشد.

لزوما لازم نیست محتوایی سریع و کلی تولید کنید. در عوض سعی کنید بیشتر به جامعه مخاطبانتان و چیزی که برای آن ها مفید است فکر کنید. اگر فرضا شما یک شرکت هاستینگ یا پشتیبان گیری از اطلاعات دارید، با تولید محتوایی درباره چرایی پشتیبانی گرفتن از فایل ها، شاید موفقیت زیادی کسب نکنید. مردم مانند قبل از این محتوا ها هیجان زده نخواهند شد. باید ببینید چه کسانی عضو ایده آل جامعه هدف شما هستند و چه چیز های دیگری آن ها را به وجد می‌آورد. آن وقت درباره همان ها محتوا تولید کنید.

اگر محتوایی که تولید می‌کنید دلچسب نیست، نامش بازاریابی محتوا نیست.

۲)  به مخاطبان خود اهمیت دهید.

اگر رابطه عمیقی با جامعه خود ایجاد کنید، آن ها به منبع بی‌نهایتی از ایده ها برای شما تبدیل می‌شوند. اگر به کاربران خود ارزش دهید و نیاز های آن را رفع کنید مطمعنا و بدون شک جز بهترین های حوزه کسب و کار خودتان خواهید شد.

۳)  سخاوتمندتر باشید.

بازاریابی محتوا تمرین اعتماد‌سازی است. هرچقدر سخاوتمندتر باشید بهتر است. اگر بتوانید خدمات بهتری به کاربرانتان دهید و کاربران شما حس دوستی را با شما احساس کنند مطمعنا برنده خواهید شد.

۴)  شفافیت برنده است.

یکی از روش های طبیعی اعتمادسازی، شفاف بودن است. شفاف بودن در کسب و کار همه چیز است. این نوع گرایش رو واقعا به شخصه خیلی دوست دارم و باعث میشه اعتمادم نسبت به وبسایت یا شرکتی که قصد دارم خریدی در اون انجام بدم بیشتر بشه. در بعضی سایت ها می‌بیینم که تعداد کاربران ثبت نام شده، تعداد کل فروش و … را در صفحه اصلی سایت خود به نمایش گذاشتند که همین موضوع اعتماد کاربران را جلب خواهد کرد.

شاید شما با به کار گیری این موضوع راحت نباشید، انتخاب با شماست. اما این چیزی است که می‌دانم جواب می‌دهد.

۵)  داستان بهتری تعریف کنید

قوی‌ترین محتوا به نوعی مردم را به حرکت وا می‌دارد. این حالت می‌تواند در شوخی، شوکه کردن، تعجب یا سرگرمی باشد. خلاصه اگر با تعریف کردن قصه های خوب می‌توانید یک محتوای بی‌نظیر داشته باشید. قصه گویی روشی عالی برای جلب توجه و حفظ توجه مردم است. این موضوع با گذر زمان ثابت شده و یکی از بهترین و ساده‌ترین استراتژی های ممکن است. پس یاد بگیرید که چطور حرفه‌ای قصه بسازید و آن را در چهارچوب محتوای با ارزش خودتون اون رو قرار بدید.

مشکل اکثر فروشگاه های اینترنتی در تولید محتوا

تولید ایده های محتوا

الان دست کم میدونید که چه نوع محتوایی نسبت به کسب و کارتون تولید کنید و ایده های که در ذهنتون وجود داره رو عملی کنید. در ادامه یک چهارچوب اصولی و کلی برای گسترش تولید محتوای کسب و کارتون رو بهتون معرفی میکنم و توضیج خواهم داد که چگونه محتوایتان رو بسازید و با کیفیت بالا کارتان را شروع کنید.

مرحله اول)  موضوع خود را بنویسید.

اولین موضوعی که قصد دارید در مورد در وبسایت یا پیج اینستاگرام خود صحبت کنید رو مشخص کنید. تا مطمعن بشیم روی با کیفیت ترین ایده ها کار می‌کنیم. فرضا ما موضوع “سرعت وردپرس” را انتخاب می‌کنیم چرا که طبق تحقیقاتی که انجام دادیم افراد زیادی به دنبال افزایش سرعت وبسایت وردپرسی خود هستند. برای مثال ما محتوای جدید و بی‌نطیری با نام ۲۰ روش برای افزایش ترافیک وب سایت در ۲۰۱۹ رو تولید کردیم و کاربران زیادی از طریق این مقاله با وبسایت آشنا شده اند.

مرحله دوم)  یک مشکل و یک آرزو برای موضوع بنویسید.

مردم جذب محتوایی می‌شوند که یا مشکلی از آن‌ها را حل کرده و یا آرزویی را برایشان برآورده کند. موضوع را انتخاب کرده و “مشکل” و “آرزو”ی مربوط به آن را یادداشت کنید.

برای مثال در حوزه دیجیتال مارکتینگ ما قصد داریم یک محتوا تولید کنیم :

مشکل : نداشتن علم تبلیغ نویسی و تبلیغات باعث می‌شود مشتریان ما به سمت رقبایمان هدایت شوند.

آرزو : من به دنبال مقاله یا دوره ای هستم که بتوانم عنوان های جذاب برای محصولات یا مطالب سایتم قرار دهم.

برای رفع این مشکل شما باید محتوایی تولید کنید که مشکل این شخص رو حل کنید تا به آرزوی خودش برسه.

مرحله سوم)  تا پنج نوع محتوا انتخاب کنید.

تقریبا میشه گفت محتوا های زیادی برای تولید و انتشار وجود داره اما شما می‌تونید لیست ۵ محتوایی که قرار هست در سایت یا شبکه های اجتماعی خودتون قرار بدید رو انتخاب می‌کنید که در ادامه لیست کامل رو بهتون معرفی می‌کنم و طبق نوع کسب و کارتون موضوعات مربوط رو انتخاب کنید :

  • لیست
  • نقل و قول
  • اخبار و گزارش
  • چرا و چگونه
  • مصاحبه
  • مطالعات موردی
  • بررسی محصول
  • معرفی کتاب
  • داستان های شخصی
  • دلایل شکست
  • چالش
  • نظرسنجی
  • دوره های آموزشی
  • سوالات متداول
  • مقایسه
  • نظرات مخاطبان
  • اهداف کسب و کار
  • پشت صحنه کار
  • بازنشر
  • از من بپرس
  • تحقیق

این موارد به شما کمک میکنه که سریع تر نوع محتوایی که قصد دارید تولید کنید رو پیدا کنید. اما در کل مواردی رو انتخاب کنید که طبیعی تر هستند و با راه حل های دیگر خاص تر باشند.

مرحله چهارم)  از عنوان های توصیفی و جذاب استفاده کنید

در این بخش شما باید برای محتوایتان از عنوان های توصیفی و خلاقانه استفاده کنید. پس بریم سر اصل مطلب :

  • عنوان اول – چگونه سرعت وبسایت وردپرسی خود را مانند سایت گوگل افزایش دهیم.
  • عنوان دوم – بهترین راهنما برای سریع کردن وبسایتتان
  • عنوان سوم – نظر چهار متخصص درباره سرعت یک وبسایت وردپرسی
  • عنوان چهارم – شش افزونه‌ای که وبسایت شما را کند می‌کند.
  • عنوان پنجم – چیزهای باارزشی که سرعت وبسایت شما را افزایش می‌دهد.

مرحله پنجم)  یک دام به محتوایتان اضافه کنید.

در بعضی موارد می‌تونید عنوان هارو همون طور که هست رها کنید. اما اگر مقدور بود، یک دام هم بهش اصافه کنید تا توجه خواننده‌تان جلب شود. این کار باعث تاثیر گذاری بیشتری می‌شود. اما حواستان باشد که در این مورد زیادی روی نکنید. در ادامه می‌توانید چند نوع از دام های محتوایی رو مشاهده کنید :

  • مخالفت – به ایشان اطلاعاتی برخلاف عرف ارائه دهید.
  • تضمین – به ایشان تضمین موفقیت بدهید.
  • علاقه – به آن ها حقایق جالبی ارائه دهید تا به آن فکر کنند. مثال های واقعی یا آمار های درصدی در این زمینه خوب جواب می‌دهد.
  • ترس – به حس ترس درونیشان دست بیندازید.
  • غلبه بر مخالفت ها – مخالفت های احتمالیشان را در نظر بگیرید و به آن به صورت مستقیم جواب دهید.

نوشتن عناوین یک حرفه و هنر است که باید به مرور زمان اگر در حوزه محتوا کار می‌کنید این مورد رو باید یادبگیرید و تجربه کنید. اگر به خوبی نمی‌تونید از عنوان های جذاب استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما به مقاله آموزش کپی رایتینگ | ترفندها و تکنیک های تبلیغ نویسی یه سری بزنید.

و کلام آخر :

امیدوارم که تا اینجای کار خسته نشده باشید و نکات مهمی که گفته شده بود رو انجام بدید. این مقاله در چند هفته آینده ادامه پیدا میکنه و ترفند ها و تجربه های جدیدی به این مقاله اضافه میشه که بدون شک به کارتون میاد. خوش حال میشیم اگر سوال، نقد یا پیشنهادی داشتید در قسمت نظرات همین مقاله با ما در میون بزارید.

۰ تا ۱۰۰ بازاریابی محتوا | آموزش کامل تولید محتوای جذاب

۵ (۱۰۰%) ۳ votes


امتیاز شما از ۱ تا ۵

Let’s block ads! (Why?)